Pages

ေက်းလက္သားေလး ဘေလာ့ဂ္ကို ေရးရတဲ့အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ ေက်းလက္ရဲ့ ဓေလ့ ၊ သဘာ၀ အလွအပမ်ားကို သိေစခ်င္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ ေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ ဘေလာ့ဂ္ ကို အလည္လာေရာက္တဲ့ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြ အားလံုးကို အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။

Tuesday, February 15, 2011

၀ဋ္ေၾကြး




၀ဋ္ေၾကြးလို႕ ေျပာလုိက္တာနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အားလံုးသိၾကလိမ့္မယ္လုိ႕ယံုၾကည္ပါတယ္။ သံုးေလာကထြဋ္ထာ
း လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါတို႕၏ ဆရာသခင္ ေက်းဇူးရွင္ ျမတ္စြာဘုရားေတာင္မွ ၀ဋ္ေၾကြးေတာ္ (၁၂) ပါးဆပ္ရတယ္ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ညီ အစ္ကို ေမာင္နွစ္မေတြအားလံုး သိၾကျပီးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

အခုကၽြန္ေတာ္ေျပာျပခ်င္တာကကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ေသာ (ၾကံဳေတြ႕ခဲ့တယ္ဆုိတာထက္ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ျဖစ္ခဲ့
တာဆုိရင္ပိုျပီးမွန္ကန္ပါလိမ့္မည္) အျဖစ္ပ်က္ေလးပါ။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးကို ေျပာျပရမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ့ေမြးရပ္ရြာေလး အ
ေၾကာင္းကိုအရင္စေျပာမွ ပိုျပီးျပည့္စံုလိမ့္မယ္လုိ့ထင္ပါတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္ရဲ့ေမြးရပ္ ဇာတိေျမကေတာ့ မႏၱေလးတုိင္း၊ ျမင္းျခံျမိဳ႕န
ယ္ထဲက ျမိဳ႕နဲ့အရမ္းအလွမ္းကြာတဲ့ေနရာေဒသေလးမွာတည္ရွိပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ရြာေလးက အိမ္ေျခ (၃၀၀) နီးပါးရွိပါတယ္
ေတာရြာဆုိတဲ့ အတုိင္း အစစအရာရာ မဖြံျဖိဳး မတုိးတက္ပါဘူး ၊ ဗဟုသုတလည္းအရမ္းနည္းပါးၾကပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ကၽြန္
ေတာ္ကိုယ္တုိင္ ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္.. ရြာဆုိတဲ့အတုိင္း ကၽြန္ေတာ္တုိ့ရြာေလးမွာ ရွိၾကတဲ့ရြာသူ ရြာသား အိမ္နီးနားခ်င္း ပါတ္၀န္းက်င္
အားလံုးဟာ ေဆြမ်ိဳးမဟုတ္ေတာင္မွ ေဆြမ်ိဳးအရင္းအျခာေတြလုိ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္စည္းစည္းလံုးလံုး နဲ့ ေနထိုင္ေလ့ရွိၾကပါတယ္...
အိမ္တုိင္းနီးပါး အိမ္ေမြးတိရစၦာန္ေတြ ေမြးထားတတ္ၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေတာသူေတာင္သားေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၊ ကိုင္း
ကၽြန္းလယ္ယာေတြကို လုပ္ရတဲ့အတြက္ ႏြားေတြေမြးတတ္ၾကပါတယ္ .ေတာင္သူေတြရဲ႕ အိမ္တိုင္းမွာ ႏြားထီးနွစ္ေကာင္ဆိုတာ
အနည္းဆံုးရွိၾကပါတယ(ခိုင္းရန္အတြက္)။ ႏြားမေတြလည္းေမြးတတ္ၾကပါတယ္။ႏြားနုိ့အတြက္ ၊ အပို၀င္ေငြအတြက္ေပါ့(ႏြားမမွ
ေမြးေသာ ႏြားမ်ားကို ပိုေနပါကေရာင္းရန၊္ လိုပါက ခိုင္းရန္အတြက္)။ေနာက္ျပီးၾကက္၊ ၀က္တုိ့ကိုလည္းေမြးတတ္ၾကပါတယ္(ကၽြ
န္ေတာ္တုိ့အိမ္မေမြးပါ)။ ႏြားေတြေမြးထားတဲ့အတြက္ ႏြားရွိတဲ့အိမ္တိုင္းမွာ ေနာက္ေခ်းကုန္း(ႏြားေခ်း စုပံုေသာေနရာ) ဆုိတာရွိ
ၾကပါတယ္... အဲေတာ့ကၽြန္ေတာ္တို့အိမ္မွာလည္း ရွိတာေပါ့ေနာ္။ ရွည္လုိ္က္တဲ့ မိေက်ာင္းသားလုိ့ မထင္လုိက္ပါနဲ့ဗ်ာ...
အခုစပါျပီ ၀ဋ္ေၾကြးနွင့္ပါတ္သက္တာ.. ကၽြန္ေတာ္တို့ အိမ္ရဲ့ေျမာက္ဘက္မွာ အိမ္နွစ္အိမ္ရွိပါတယ္ ေဆြမ်ိဳးေတာ့မေတာ္ပါဘူး
ဒါေပမဲ့ ေဆြမ်ိဳးေတြလုိေနၾကတာပါ ..အဲဒီအိမ္ကေတာင္သူေတြမဟုတ္ၾကပါဘူး ...၀က္နဲ့ၾကက္ကိုေတာ့စီးပြားျဖစ္ေမြးျမဴၾကပါတ
ယ္...ေျပာပါအံုးမည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ့အိမ္နဲ့အိမ္နီးနားခ်င္း ၁၀ အိမ္ေလာက္မွာ စည္းရိုးတားမထားပါဘူး အားလံုး ေျမကြက္လပ္ အက်ယ္ၾကီးထဲမွာစုေဆာက္ထားသလိုမ်ိဳးပါ။အဲဒီမွာစျပီး ျပႆနာကစတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို့ရဲ့ေနာက္ေခ်းကုန္းကိုၾကက္ေတြကလာ
ျပီးယက္ပါတယ္ ... အျမဲတမ္းျပန့္က်ဲ ေနပါတယ္ ။ မနက္လင္းတာနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္အေဖက ေဂၚ တစ္လက္နဲ့ ျပန္ျပီးလံုးလုိက္ ၾကက္ေတြကယက္လုိက္နဲ့ ေန့ရက္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာပါပဲ။ ၾကာေတာ့အေဖခင္ဗ်ာ သီးမခံနုိင္ေတာ့ပါဘူး အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ့ ကၽြန္ေတာ္႕အစ္ကို ကၽြန္ေတာ္တုိ့ညီအစ္ကိုနွစ္ေယာက္ကို ၾကက္ေစာင့္ခုိင္းပါတယ္။ လာလုိ့ရွိရင္ေျခာက္လႊတ္ခိုင္းပါတယ္ ... ကၽြန္ေတာ္တုိ့လည္းရြာရဲ့ဓေလ့ထံုးစံအရ ဘတ္ခြ (ေလာက္စာလံုးထည့္ပစ္ရေသာ ခြ )နဲ့ၾကက္ေတြကိုေျခာက္ပါတယ္... ၾကက္ေတြကလည္းအရမ္းကိုမွဆုိးပါတယ္ေျခာက္တုန္းခဏပဲဗ်ာျပီးရင္ျပန္ျပန္ေရာက္လာတယ္ယက္ျပန္တယ္..ကၽြန္ေတာ္တုိ့ညီအစ္ကိုနွစ္ေယာက္ေတာ္ေတာ္ေလးကိုစိတ္တုိခဲ့ၾကပါတယ္...ကၽြန္ေတာ္တို့ညီအစ္ကိုနွစ္ေယာက္လံုးဘတ္ခြကိုကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္မပစ္တတ္ၾကပါဘူး။အဲဒီလုိနဲ့တစ္ေန့ေတာ့အစ္ကိုကလည္းမရွိဘူး။ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ထဲၾကက္ေတြကလည္းအဲဒီေန့မွပိုဆုိးေနတယ္ေလ
ဟိုဘက္အိမ္က ၾကက္ကိုေျခာက္လႊတ္လုိက္ေတာ့ ဒီဘက္အိမ္ကၾကက္ကလာ ၾကာေတာ့ ကေလးသဘာ၀ စိတ္ကတုိလာေရာအဲ
ဒါနဲ့ အမွန္ကေျခာက္လုိက္တာပါဗ်ာ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ပဲကံဆုိးတာလား ၾကက္ကေလးပဲကံဆုိးတာလားေတာ့မသိဘူးဗ်ာ ၾကက္က
ေလးတစ္ေကာင္ကို ထိသြားတယ္ ၾကက္ကေလးကလည္း မူးေနတာေပါ့သူကို့ထိမွန္ ထားေတာ့ အဲေတာ့ကၽြန္ေတာ္လည္းလန့္သြား
တာဗ် ...အိမ္နီးနားခ်င္းေတြ က သူတုိ့ၾကက္ကို ပစ္လုိ့ဆုိျပီး လာဆူမွာကိုအရမ္းေၾကာက္ေနတာ ... အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ မထင္မွတ္ပဲ ကၽြန္ေတာ္အေဖၾကီး (ကၽြန္ေတာ္ အေဖရဲ့ အေဖ သူမ်ားေတြလုိဆုိရင္ေတာ့ အဘ အဘုိးေပါ့ ) ျမက္ရိတ္ျပီးျပန္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အရိုက္ခံရမွာေၾကာက္ေနတာေပ။ါ့ကၽြန္ေတာ္မူပ်က္ေနတာကိုအေဖၾကီးကရိပ္မိပါတယ္။ အဲေတာ့ ငါ့ေျမး မင္းဘာျဖစ္ေနတုန္း မွန္မွန္ေျပာစမ္းလုိ့ ေမးပါေလေရာ .. ကၽြန္ေတာ္တုိ့ဘယ္တုန္းကမွမလိမ္ခဲ့ရပါဘူးလိမ္လည္းမလိမ္ရဲခဲ့ပါဘူး(လိမ္တာနဲ့ပါတ္သက္လုိ့ေနာက္ထပ္တစ္ပုဒ္ထပ္ေရးပါအံုးမည္)။ကၽြန္ေတာ္လည္းအမွန္အတုိင္းေျဖလိုက္ပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္အေဖၾကီးလည္းထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာျဖစ္သြားျပီး(အိမ္နီးနားခ်င္းေတြကိုအားနာတာျဖစ္ပါမည္)။ဘယ္မွာလဲၾကက္ကယူခဲ့တဲ့ေနာက္ျပီးအေဖၾကီးေျပာလုိက္တာထန္းေခါက္ေတာင္းနဲ့အုပ္ထားလုိက္အမူးေျပသြားမယ္တဲ့(ထန္းေခါက္ေတာင္းဆုိတာထန္းေလွ်ာ္နဲ့ျပဳလုပ္ထားသည့္ေတာင္းကိုဆုိလုိျခင္းျဖစ္သည္)..ကၽြန္ေတာ္လည္းအေဖၾကီးေျပာတဲ့အတုိင္းေတာင္းေလးနဲ့ အုပ္ထားလုိက္ပါတယ္....။ၾကက္အမူးေျပမေျပေတာ့မသိပါ...။ အခုခ်ိန္မွာ သိလုိက္တာကေတာ့ လံုး၀မွားေနတယ္ဆုိတာပါပဲ...

ကၽြန္ေတာ္အရြယ္ေရာက္လုိ့ ဆယ္တန္ုးေအာင္ တကၠသိုလ္တက္ အခုတာ၀န္အရအျခားနုိင္ငံကိုေရာက္ေနပါသည္။ ရြာမွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ အဲဒီၾကက္ကေလးကိုေတာင္းနဲ့ေမွာက္ခဲ့မိတဲ့၀ဋ္ေၾကြးက အခုသူမ်ားနုိင္ငံကုိေရာက္မ ွမုခ်လက္ေတြ႕ခံရေတာ့တာပါပဲ....
"၀ဋ္မွာအျမဲ ၊ငရဲမွာ အပ" ဆုိတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္အတုိင္းေပါ့ ....ၾကက္ကေလးကိုေမွာင္နဲ့မဲမဲ ေတာင္းနဲ့ေမွာက္ခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္
ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ ဓါတ္ေလွကားထဲမွာ ၄၅ မိနစ္ၾကာေအာင္ ပိတ္မိေနျခင္းပါပဲ ...ေမွာင္ကမဲ ၊ အသက္ရႈလုိ့က မ၀၊ေၾကာက္
ကလည္းေၾကာက္ ခံလုိက္ရတဲ့ ဒုကၡ အားလံုးကိုအမွတ္ရမိေနေတာ့တာပါပ။ဲ အဲဒီအခ်ိန္ကစလုိ႕ ၀ဋ္ဆုိတာတကယ္လည္တာ
ပါလားလုိ့ ကိုယ္ေတြ႕ၾကံဳလုိက္ရပါတယ္ဗ်ာ။ဆုိလုိခ်င္တာက ကၽြန္ေတာ္ခုျဖစ္ခဲ့တဲ့ဟာကအေသးအမႊားေလပါ အဲဒီအေသးအမႊား
ေလးကေတာင္ ၀ဋ္လည္တယ္ဆုိရင္ ၾကီးၾကီးမားမားျပဳလုပ္မိခဲ့လို့္ခံရမဲ့အျပစ္ကိုနားလည္နုိင္ၾကပါေစ။အခုဆုိဘာပဲလုပ္လုပ္အသိကို သတိနဲ့ကပ္ျပီးလုပ္တတ္တဲ့အက်င့္ေကာင္းေလးရလာပါျပီ။သူငယ္ခ်င္းတုိ့အားလံုးလည္းဘာပဲလုပ္လုပ္အသိကိုသတိနဲ့ကပ္နုိင္ၾကပါေစလုိ့ဆုေတာင္းေပးလုိက္ပါတယ္...၀ဋ္ဆုိတာတကယ္လည္တယ္ဆုိတာကိုကို္ယ္ေတြ႕မၾကံဳေသးရင္ေတာင္မွတကယ္လည္တယ္ဆုိတာကို သိနိုင္ၾကပါေစ။

ရာဇာ(ေက်းေတာသားေလး)
15.2.2011 ( တနဂၤေႏြေန့)

0 comments:

Post a Comment